Conform studiilor 90 % dintre consumatori citesc recenziile online și 84 % dintre ei au încredere în aceste recenzii.

Odată cu popularizarea cumpărăturilor online, pentru a evalua calitatea unui produs, consumatorii apelează la diverse opinii, de la persoanele care au mai avut experiență cu produsele sau serviciile unei companii. 

Foarte simplu, o recenzie pozitivă încurajează consumatorii să aleagă produsele Dvs. Tot în acest articol veți și care sunt beneficiile recenziilor negative, dar pentru început urmează să punem la punct informațiile de bază.

Ce este un site de recenzii?

Site-urile de recenzii sunt platforme care oferă posibilitatea clienților reali, la fel și clienților potențiali să își împartă experiența sa cu produsele sau serviciile unei companii. De ce este important acest lucru pentru companii? Pentru că în așa mod ȘTII cu siguranța ce crede clientul tău despre tine și nu doar.

Cum site-urile de recenzii influențează pozitiv business-ul tău?

Oferă credibilitate

Micile întreprinderii și comercianții cu amănuntul nu sunt la fel de cunoscuți precum lanțurile mari de magazine și companiile mari internaționale. Fiind o sursă credibilă, recenziile online vă ajută să câștigați încrederea noilor clienți prin prisma opiniilor pozitive ale clienților care deja vă cunosc. La rândul său un client mulțumit are tendința să cumpere repetat, astfel să devină un client fidel. Ce face un client fidel? Corect, recomandă și altor persoane. 

Recenzii pozitive - marketing credibil

Recenziile pozitive pot fi extrase direct pe site-ul companiei tale și te poți mândri cu ele. Comparativ cu alte tipuri de reclamă. Un client potențial petrece mult timp pe site-ul unei companiei. Recenziile pozitive pot fi un factor decisiv în luarea deciziei de cumpărare

Vă ajută să creați o relație mai strânsă cu clienții

Site-urile de recenzii vă ajută să mențineți legătura cu clienții Dvs. De asemenea motivează clienții să lase o recenzie. Fie este vorba despre o recenzie pozitivă sau negativă, Dvs puteți să răspundeți la ea. Această practică este bine venită pentru că vă poziționează în rândul companiilor care țin cont de opinia consumatorilor. Produsul este făcut pentru consumator, din acest motiv va avea succes acea companie care știe care sunt preferințele consumatorilor și se conformează conform acestora.

 

Vă ajută să îmbunătățiți produsul

Opinia clienților estea cea mai obiectivă sursă de care puteți beneficia pentru a vă îmbunătăți produsul sau serviciile. În așa mod puteți observa ce le place clienților dvs. și din contra ce nu le place. Un feedback constructiv cu siguranță va contribui la creșterea vânzărilor. De asemenea puteți analiza o companie din sectorul dvs. care a dat faliment, aceste companii cu siguranță vor avea un număr mai mic de steluțe, și multe recenzii negative din partea clientelei, observați care au fost nemulțumirile, acestea pot fi legate de faptul că o companie poate afișa o listă de valori, cum ar fi pentru un restaurant  „proaspăt, din grădină, direct pe masă” dar să fie efectiv cel mai ieftin bufet. Așa a fost în cazul lanțului de magazine,, Fresh Choice,, din California, care a dat faliment din acest motiv. Clienții erau indispuși că restaurantul nu corespundea așteptărilor. Din acest motiv uneori poate fi mai avantajos pentru o companie să creeze așteptări mai mici, dar să ofere produse sau servicii care să depășească aceste așteptări.                                                                    

Atrageți clienți noi prin acoperirea unor lipsuri de pe piață.

Mai jos urmează o istorie reală de succes, unde este descris un exemplu cum pot fi valorificate recenziile de pe site-urile de recenzii. 

James Peo, Fondatorul lanțului de magazine optice Veo Optics din San Francisco, povestește cum a avut succes primul Magazin Veo Optics. ,,Primul magazin a avut un succes atât de mare, încât departamentul de pompieri i-a obligat să plaseze un angajat la ușă, pentru a se asigura că nu depășesc capacitatea maximă de persoane a magazinului. Studiind piața cu ajutorul review-urilor online, James ș i-a dat seama că, dacă voia să deschidă un magazin fără un optometrist sau un medic, trebuia să-l facă să se deosebească prin ceva, pentru a compensa inconvenientul pacientului care trebuie să meargă mai întâi la un cabinet medical înainte să își cumpere ochelari din magazin. James recunoaște că citește în fiecare seară recenziile adresate competiției pentru a putea oferi servicii de calitate, în comparație cu orice competitor,,

   Recenziile de pe Yelp este o consolidare a mesajului de marketing, și anume că Veo este un furnizor de ochelari de top, pentru că primul magazin a generat imediat peste 200 de recenzii pozitive de 5 stele, prin acest mod a reușit să atragă clienți noi.

 

Vă ajută să urmăriți concurenții, gratis și efectiv

Să administrezi o afacere fără a avea o imagine clară a ceea ce se întâmplă pe piață, în special cu competitorii direcți, e ca și cum ai zbura cu ochelari de cal la ochi zice. O strategie de competitivitate prin informație poate fi efectuată fără costuri, doar prin apăsarea unei taste.

Primul pas ar fi stabilirea concurenților principali și să vă orientați atenția către cei care îi considerați a fi cei mai buni de pe piață în domeniul lor. În așa mod vă puteți îmbunătăți afacerea. Următorul pas este analiza recenziilor, atrageți atenția cum se schimbă piața în sine, și cum vă puteți adapta, vedeți dacă un produs pe care îl considerați unic există deja pe piață sau din contra, există o nevoie nesatisfăcută a clienților. Depistați care este deficiența de marketing a concurentilor pentru a putea oferi clienților ceea ce le lipsește, atunci cand merg la concurenții dvs. fie este vorba de un personal prietenos sau o porție mai mare de mâncare.

Cum se întâmplă că recenziile negative nu influențează cererea pentru produsele unei companii?

Acest lucru se întâmplă dintr-un singur motiv. Dacă o companie este monopol, cu alte cuvinte oferă servicii sau produse unice pe piață, cererea este inelastică, adică nu poate fi influențată nici de preț și cu atât mai mult de recenzii. Pentru că clienții pot achiziționa acele produse doar de la un singur comerciant. Dacă reușiți să observați care sunt aceste produse unice ale concurenților, le puteți copia, adăugând produse sau servicii de calitate. Astfel câștigați clienții firmei monopol, oferindu-le produse similare, dar de calitate.

 

De ce nu trebuie să te temi de recenziile negative?

Recenziile negative îți pot fi de folos

Potrivit unui studiu efectuat de Reevoo, compania de software din Regatul Unit, consumatorii caută review-urile negative, petrec de 4 ori mai mult timp pe site-uri atunci când citesc recenziile negative și cumpără cu cu 67% mai mult decât populația în ansamblu.

Studiul a mai descoperit că 68% din consumatori au încredere în review-urile pe care le citesc atunci când văd atât review-uri bune, cât și proaste pentru o firmă sau un produs. studiul a mai descoperit că 95% din consumatori suspectează o cenzură sau review-uri false atunci când nu văd niciun review prost. 

Dacă nemulțumirea nu scoate în evidență o problemă insurmontabilă, ea poate duce la mai multe vânzări.

De ce ?

Panagiotis Ipeirotis, profesor la NYU, a studiat efectele review-urilor pozitive și negative asupra distribuitorilor de pe Amazon. În urma studiilor părerea lui Iperiotis, este că acele vagi comentarii pozitive îl fac pe cumpărător să creadă că autorul review-ului nu poate de fapt să spună nimic pozitiv și, prin urmare, produsul nu este bun. În schimb, când există comentarii negative specifice, cititorul tinde să îl creadă pe autorul review-ului. 

De exemplu dacă ambalajul unui produs nu este atractiv, sau este mai greu de deschis, în schimb prețul produsului este avantajos, clienții vor prefer produsul Dv, deoarece un preț mai mic va fi justificat doar prin ,, un ambalaj incomod de deschis, și o culoare mai puțin atractivă,, ceea ce nu este chiar într-atât de important. Pe lângă altele recenziile negative oferă credibilitate brandului. 

Într-un proiect separat de cercetare, profesorii Jonah Berger și Alan Sorensen au descoperit că review-urile negative critice (sau profesionale) puteau avea un efect pozitiv asupra vânzărilor de carte. Susținând ideea că orice atenție din partea presei este bună

Mai multe despre acest subiect vom aborda în următorul nostru articol.

Recenziile prezintă o oportunitate pentru companii de a-și crește nivelul serviciilor, vor câștiga acele companii care vor face tot posibilul să obțină acele 5 stele. Recenzii.md este menit să ajute companiile în acest sens. 

Informațiile din acest articol au fost preluate din cartea ,, Toată lumea critică: Cum să atragi clienți într-o lume dominată de review-uri,, de Bill Tancer.

Fără critică constructivă, nu există progres.